2015 m. rugsėjo 20 d., sekmadienis

Opel Monza A1 1982m.

Sveiki,

kaip jau ne paslaptis turiu Lietuvoje ir turbūt visur kitur retai sutinkamą automobilį - Opel Monza A1.  Mano žiniomis tokių važiuojančių kaip ši yra dar 5 ir kokios 5 jau 15 metų restauruojamos ir pora dar bus kur nors uždarytų garažuose, laukiančių savo teismo dienos.
1982m. Raudona, pilnas chromas, paskutinių gamybos metų, todėl jau su A2 panele salone, yra liukas, Ascona GT oda siūtas vairas, mechaninis veliūrinis salonas, yra elektrinė antena, bet nepajungta, vairo stiprintuvas, visi 4 diskiniai stabdžiai, raudonas akumuliatorius, ekonomaizeris spidometre. Turbūt kaip ir visa komplektacija. Ai, dar yra „navarotas“ - tamsinta originaliai juosta viršuje priekinio stiklo.

Iš gamyklos išriedėjo be blokiruotės su 2,5E 6 cilindrų 100kw galingumo varikliu ir Romos laikus menančia 4 bėgių no name dėže. Tiesiog nerealus džiaugsmas turėti tokį setup'ą. Oh well, blogiau galėjo būt tik 2.0 automatas (o tokių buvo).
Labai apsidžiaugiau kai nebe įsijungė 3 bėgis. Iškart buvo pakeista į Getrag 240 5 pavarų dėžę. Atsirado malonumas važiuoti ir šiokia tokia ekonomija.
LSD jau nupirktas, laukia vidurių išėmimas ir sudėjimas į mano reduktorių,nes paėmiau nuo Senator B ir skiriasi tvirtinimo taškai kėbule. Kada sudėsiu nežinau, norėjau žiemai,bet laiko nėra.
3.0E 132kw variklio swapas taip pat jau paimtas ir voliojasi bagažinėje. Poros savaičių bėgyje turėtų būti perrinktas visas ir įdėtas į automobilį.
Taigi, kažkada turėsiu 3.0E su 5 pavarų dėže ir LSD. Kalbant apie Monzas iš techninės pusės, tai aukščiau begalėjo būt tik dangus.

Kodėl Monza?
Apie Monza svajojau jau nuo 16-os metų. Mane traukia seni Opeliai ir manau,kad dar mano kolekcija papilnės tikrai (Commodore GT/E, GT, Kapitan). Kai išsilaikiau teises, tai kortas pamaišė BMW ir keletą metų blaškiausi tarp dangaus ir žemės. Pardavus LOLvo pusę metų paskyriau svajonės įgyvendinimui kol radau ją ir nupirkau.Nemeluosiu, kad ieškojau ir kitų automobilių, kad ir tos pačios Opel Manta, bet džiaugiuosi, kad mane surado būtent ši, raudona Opel Monza A1. Keista, nes labai norėjau A2,o dabar nė už ką neatsisakyčiau A1 kėbulo.

Kalbant telefonu pardavėjas mane tikino, kad šis automobilis ledinis, LEDINIS, ledinis. Atsiuntė iš visų pakampių nuotraukas kur paprašiau padaryti. Sutariau, kad už tą pačią kainą man pristatys į Klaipėdą. Ir prasidėjo laukimas, info ieškojimas, daliu paieška ir svajonės kaip aš su ja lėksiu prie jūros...
Na...Pamačius švelniai tariant pagalvojau, kad ''ką aš darau su savo gyvenimu'' ir ''į kokia hujnia aš lendu''. Stovis buvo toks, kad jeigu būčiau apžiūrėjęs jo kieme, tai tikrai nebūčiau pirkęs. Bet kadangi esu patiklus žmogus ir kelio nebuvo atgal,tai teko stumt į kampą ir palikti mėnesiui, nes iškart kitą dieną vyko Memel motor fest ir prasidėjo sesija univere.

Grįžau į pajūrį pradėjau darbt ir kibau į darbus vakarais prie Monzos.
Čia tik einami remontai,kad būtų galima važiuoti į TA.
Ką teko sutvarkyti: keleivio valytuvą nes neveikė; surast ir uždėti chromą ant kapoto; perrinkti priekines lempas(tuo pačiu ir rėma juodai nudažiau); nulakavau priekinius posūkius; perrinkau visą priekį,kad bent kiek lygesnis būtų; surastas ir uždėtas keleivio priekinio sparno moldingas; sutvarkyta vairuotojo durų spyna,nes neužrakindavo; uždėti numeriai gale; uždėtas ir nudažytas bako dangtelis; sudėti nauji bagažinės amortikai, kurie kainavo labai pinigus; sutvarkyta gale pravodke, nes buvo per daug laidų ir neveikė nei viena lempa ir lemputė; surasti,bet dar neuždėti galinio bamperio kampai; pakeistos padangos,kad TA būtų galima varyti; įvirintas dugnas atsarginiui ratui dėti,nes buvo kažkodėl išpjautas; nuėmus sparnus priekyje buvo rastos nerealaus didumo skylės(NX NX LEDINIS) kėbule kurias užvirinom, užgruntavom antikoroziniu gruntu ir nudažėm; sparnus iš vidaus ištepiau rudžių surišėju ir nugruntavau; pakeičiau oro filtro dėžę su oro filtru į naujus; išploviau oro srauto matuoklę; kiauras radiatorius buvo nuvežtas sulituoti ir nudažytas; išplauta visa aušinimo sistema nuo rudžių; nuimtas ir ištiesintas karteris; išplautas variklis su spec.tepalu plauti; pakeisti tepalai ir tepalo filtras; naujos žvakės; naujas skriejikas su dangteliu ir žvaklaidžiai; pakeisti valytuvai; priekiniam balkyje pakeistos visos gumos į poliuretaną; pakeista priekyje viena spyruoklė,nes buvo lūžusi; pakeistas maitnykas; visi stabdžių cilindriukai perrinkti, sudėti remontiniai komplektai ir naujos kaladėlės; keičiant dėžę teko patrumpint kardaną; pakeisti gale amortizatoriai; nuvežtas suvirinti  duslintuvas ir pakeisti bakeliai (išskyrus paskutinis); į reduktorių įpilta tepalo,nes ten jau buvo prasidėjusi sausra; pakeistas benzino bakas; visos kuro šlangelės ir įdėtas naujas kuro siurblys; išrinktas iki paskutinio varžto salonas ir iš naujo sudėtas: rastos dugne skylės suvirintos, visi kilimai ir sėdynės nuvežtos į cheminį valymą, dauguma plastikų atnaujinti su chemija, įdėta radija ir kolonėlės,nes nebuvo nei vienos, sudėtos pilnai visos trūkstamos salono detalės, įdėtas toks pat atsarginis ratas kaip ir originalūs, sėdynės pakeistos iš gaidžių į originalias, pakeistos lemputės spidometre; sureguliuotos lempos, padaryta,kad veiktu pipynė. Daug visko sutepta,kad negirgždėtų, suktųsi, nerūdytų.

Am,kaip ir viskas kalbant apie einamus remontus. Užtrukau apie 2,5 mėnesio. Nepaslaptis, kad labai man padėjo tėtis,nes be jo būtų kur kas lėčiau darbai ėję. Paskutinė TA atlikta buvo 1999m., tai va - pirmą kart važiavau ir gavau lipduką be jokių problemų. Svarbiausia yra techninė dalis,o po to jau Stance. Po visko pasimatavau kompresiją ir nutariau geriau keist motorą, nes kompresijos pasirodo nėra, o kibirais jau nebeparduoda degalinėse. Dar verkiant reikia degimą susireguliuoti, nes dabar labai ankstyvas yra. Baigiau remontuoti rugpjūčio 30 dieną ir 31 dieną pajudėjau į pirmą savo kelionę - Vilnių. Iki šiandien pravažiavau daugiau kaip 1500km be jokių gedimų ir nutikimų.

Turiu 5-mečio planą turėti išties dailų SAU stance (gal labiau stonce) automobilį.

O kas jau padaryta? Sužinota kaip reikia žeminti Monza ir pradėti ieškoti komponentai. Nupirktos 4 R16 195/45 padangos ir R16 ACT 8,5j ET10 ratlankiai. Užjuodintos priekinės lempos. Užklijuota pora nemadingų lipdukų. Nupirktos,bet dar neuždėtos Commodore priekinės grotelės kurios yra man tikrai geresnio dizaino nei šios. Pakabinta ant veidrodėlio visokių dalykų, kurie trukdo vairuoti. Nupoliruotas kėbulas.

Norėtųsi perdažyti kėbulą, uždėti kitą bakelį gale, užsidėti plastikinius slenksčius nuo Rekordo. Visada esu atviras pasiūlymams kaip ir ką daryti, gal patiks ir panaudosiu tai.


Turiu galimybę gauti Monza Irmscher bamperius ir galinį spoilerį. Spoileriuką paimsiu,o dėl bamperių nežinau, nes dingsta chromas, reikia perkelt galinį numerį į bamperį ir tada dėti nuo A2 blenda. Na, toks savotiškas hibridas gautųsi.

Beje, nupirkau dar vieną Monzą be variklio, kurią išardžiau iki nulio ir labai daug komponentų panaudojau savosios remontui. Labai gerai būdavo, kai pritrūkdavo kokios plastmasės salone ar šiaip kažko iš techninės pusės. Bandžiau pardavinėt dalimis, bet nelabai ko kam reikėjo, tai beveik viską pasilikau.

Ieškodamas dalių susipažinau su kitais senų Opel savininkais. Dalių pirkt keliavau net į Rygą. 
Aplankiau labai įdomių garažų ir Lietuvoje ir dar mintyse bent 4 stovi, kuriuos norėsiu aplankyti. 

Jeigu turite seną klasikinį Opelį arba patinka jie, tai kviečiu prisijungti į šią grupę https://www.facebook.com/groups/438999632945396/


Jeigu įdomu ką toliau darysiu su Monza ir ką reiškia tas lipdukas ant galo Garažo raktai, tai kviečiu palaikint šį puslapį https://www.facebook.com/garazoraktai

Ačiū už pagalbą
1.Mamai ir tėčiui
2. Linui
2. Kūmai
3. Romui
4. Mindaugui
5. Pauliui
6. Dentinui
7. Audriui








































































Komentarų nėra:

Rašyti komentarą